Les autocaravanes i les caravanes són el sistema de viatge preferit per a moltes persones. Però arran de la pandèmia de la COVID-19, aquesta opció s’ha convertit en una opció que pot tenir certs avantatges de cara a respectar les mesures de protecció decretades per les autoritats sanitàries.

És cert, en qualsevol cas, que el sector venia d’uns anys de bonança. Segons Marc Hernández, gerent de Caravaning City, “portem tres anys de creixement rècord, i cada any el sector està creixent exponencialment”, però arran de la pandèmia de la COVID-19 “aquest any encara estem creixent una mica més i actualment hi ha un boom en l’interès pel lloguer i compra d’autocaravanes perquè molta gent entén que la manera més segura de viatjar és en autocaravana, ja que és com anar amb la teva pròpia casa”.
Els avantatges són evidents per Hernández ja que “amb una autocaravana tens un vehicle amb autonomia plena, és a dir, tens dutxa, tens aigua calent, tens dutxa, pots veure la tele, etc. Llavors, amb la pandèmia el que s’hauria d’evitar són llocs com els hotels que estan macro-concentrats, i això és el que et permet l’autocaravana, és com agafar la teva casa, amb els teus propis llençols i els teus propis coberts, i portar-la i saps que el risc d’infecció és molt menor. És molt més fàcil amb una autocaravana mantenir la distància de seguretat”.

Hernández posa de manifest que el sector s’ha posat les piles en la qüestió de la desinfecció de les autocaravanes de lloguer: “Abans de la pandèmia nosaltres des de fa cinc anys ja desinfectàvem amb ozó, ja que mata tots els gèrmens i els àcars de l’interior, però ara a més fem una neteja més exhaustiva, i per exemple la coberteria abans només la ficàvem al rentavaixelles però ara després del rentavaixelles la desinfectem també”. També s’han hagut d’adaptar a la nova situació i modificar opcions que eren tradicionals: “Abans tenies l’opció o bé de portar els teus llençols i tovalloles o bé de llogar-los i que nosaltres els posem, però ara hem eliminat aquesta opció per un tema d’higiene i quan es lloga una autocaravana és necessari que el client es porti ell els seus llençols i les seves tovalloles, és el que ens ha marcat de fet el nostre gremi a nivell de tota Espanya”.

El lloguer d’autocaravanes es mou en el rang dels 90 i els 200 euros diaris, depenent molt tant de la temporada, ja que “no és el mateix maig que juliol”, com també de la mida, on hi podem trobar “des de les furgonetes per a dues persones fins a autocaravanes de gairebé 8 metres amb capacitat per a set persones”.





