Avís per forta calor
Foto: Xavi Cabo

Protecció Civil ha activat una avís per temperatures altes a les hores centrals del dia per aquest dijous i divendres i que afectaran, en especial al litoral i prelitoral de Barcelona.

Consells per fer front a la calor

 A casa, controleu la temperatura

  •     Durant el dia, tanqueu les persianes de les finestres on toca el sol.
  •      A la nit, obriu les finestres de casa per refrescar-la.
  •      Estigueu-vos a les estances més fresques.
  •      Recorreu a algun tipus de climatització (ventiladors, aire condicionat). Si no en teniu, mireu de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (centres comercials, cinemes, etc.).
  •      Refresqueu-vos sovint amb dutxes, tovalloles mullades amb aigua, etc.
  •      Beveu aigua fresca de forma regular encara que no tingueu set.
  •      Si teniu animals de companyia, procureu que no s’estiguin al sol i hidrateu-los.

 Al carrer, eviteu el sol directe

  •     Porteu una gorra o un barret.
  •      Utilitzeu roba lleugera (cotó), de colors clars i que no sigui ajustada.
  •      Procureu caminar per l’ombra, estar sota un para-sol quan sigueu a la platja i descanseu en llocs frescos del carrer o en espais tancats que estiguin climatitzats.
  •      Porteu aigua i beveu-ne sovint.
  •      Mulleu-vos una mica la cara i, fins i tot, la roba.
  •      Eviteu sortir a les hores de més calor i eviteu les activitats físiques intenses.

Al cotxe

  •     Eviteu viatjar amb cotxe durant les hores de més calor; porteu sempre líquids per hidratar-vos.
  •      No deixeu mai els nens ni les persones especialment vulnerables a l’interior del vehicle amb les finestres tancades. Tampoc podeu deixar dins el cotxe amb les finestres tancades els animals de companyia.
  •      Quan feu un viatge llarg, atureu-vos periòdicament per descansar i refrescar-vos.
  •      Feu una atenció especial als canvis sobtats de temperatura que es produeixen en entrar i sortir del vehicle.

 Als àpats

  •  Feu menjars lleugers, eviteu els menjars molt calents i els que aporten moltes calories (salses, fregits, arrebossats).
  •      Preneu aliments rics en aigua (fruites, verdures i hortalisses); us ajudaran a recuperar les sals minerals perdudes per la suor.
  •      Beveu molta aigua i sucs de fruita al llarg del dia, encara que no tingueu set.
  •      No prengueu begudes alcohòliques.
PUBLICITAT