L’alcaldessa Gemma Badia ha mantingut una trobada amb veïns i veïnes de Gavà Mar per explicar els principals projectes i actuacions que es duran a terme en el barri i d’entre els quals destaca una inversió de poc més 388.000 euros per asfaltar els camins de la Pava i la Pineda, l’avinguda Europa (en el tram comprès entre els carrers Escala i Llançà), i els carrers de Garraf, Blanes, Josep Lluis Sert, Calafell i Alcanar. Badia ha admès que “encara quedarà feina pendent” però ha precisat que “aquestes obres són més costoses perquè cal fer una acció prèvia antiarrels. A la vegada també s’han de reparar voreres, per això un equip de PRESEC hi treballa tot l’any i de moment ja s’han materialitzat un total 120 actuacions”.
Badia també ha explicat que “es preveu que a finals d’any arrenqui el projecte de Llevant Mar, entre els carrers Premià, Escala i l’avinguda Europa” i que “el primer que es farà serà la urbanització dels carrers” i que, “a finals del 2024, donaran inici les obres del Pont de la Pava, amb un pressupost ja consignat per part de la Generalitat de 350.000 euros”.
Una altra de les inversions previstes sortirà de la partida del programa participatiu del Junts fem Barri. En concret es destinaran 50.000 euros a generar diferents punts d’ombra a l’avinguda del Mar.
L’Ajuntament també ha anunciat dues novetats per aquesta aquesta primavera. La primera és que es licitarà el Centre de Mar, la pretensió del qual, segons Badia “es obrir la ciutat al mar i promoure, de manera popular, la pràctica dels esports nàutics, especialment entre els escolars”. La segona novetat serà l’arribada de l’e-Bicibox a la ciutat amb un total d’11 estacions, 2 de les quals estaran a Gavà Mar, una davant de l’escola i l’altra al costat del monument de la Vela, en entendre que “són dos dels punts més concorreguts”.
Sobre el funcionament de l’aeroport i les molèsties ocasionades pels avions, Badia ha dit que la seva prioritat “és vetllar per la pau acústica al barri” i ha recordat que “la ministra Sánchez, quan venir al novembre, va prometre que no hi haurà pistes independents al Prat”
Temporada d’estiu a la platja
L’Ajuntament ha avançat que enguany repetirà el mateix dispositiu de mobilitat i seguretat a la platja durant l’estiu amb la novetat que la zona taronja s’allarga un parell de mesos de manera que començarà a funcionar l’1 d’abril i acabarà a finals de setembre. També crearà un accés adaptat a la zona 23 i un espai d’entrenament i es consolidarà la platja per a gossos, millorant-ne les dutxes i els accessos.
Per tal de pal·liar la regressió del litoral, Gemma Badia ha explicat que “el tema ens preocupa i fa temps que treballem per cercar solucions. De moment, ja està compromesa l’aportació de sorra per part del Port de Barcelona, que recordem-ho són els responsables que això passi i s’estan estudiant mesures de caire més estructural i definitiu”. També s’ha referit a “la importància de protegir les dunes, perquè gràcies a elles s’ha pogut contenir l’onatge i evitar perdre encara més sorra”.