A Gavà hi ha més de 1.000 establiments, un comerç de proximitat que genera activitat econòmica, dinamitza les economies familiars i crea ocupació i llocs de treball. Un sector que, davant els nous hàbits de compra de les persones consumidores, busca eines d’adaptació per oferir un més bon servei.
Ara arriben unes dates en què s’intensifiquen les compres, que suposen un percentatge molt important de les vendes de tot l’any per al sector. L’Ajuntament posa en marxa una campanya de promoció del comerç local que inclou el Mercat de Sant Nicasi amb venda de producte artesà i de proximitat, espai infantil i un programa d’activitats per gaudir amb la família i els amics. S’hi instal·larà a la Rambla els dies 17 i 18 de desembre d’11 a 21 hores. En les mateixes dades i horari però a la plaça Batista i Roca hi serà el Mercat d’Art Jove. Durant tot el cap de setmana els visitants podran fer-se una fotografia en els photocalls del Mercat de Sant Nicasi i compartir-lo en xarxes i participar en el concurs de fotografia a Instagram.
La campanya també inclou el programa “Un Nadal amb nota ♫♬”, d’actuacions musicals als carrers comercials per amenitzar les compres. Dijous 22 de desembre de 18.30 a 20 hores és el torn d’un espectacle musical itinerant per la zona comercial de Rambla i l’Illa de vianants; divendres, 23 de desembre, a la mateixa hora Beat it Duo farà versions de Nadal de tots els estils, a la plaça de Josep Tarradellas; dijous, 29 de desembre, de 12 a 13.30 hores es farà un contacontes musical, a MercaGavà i de 18.30 a 20 h actuació de gòspel de Delta’s Troop, a la plaça Major. Finalment divendres, de 18.30 a 20 hores l’espectacle musical itinerant recorrerà el passeig Maragall, la plaça Balmes i l’avinguda Diagonal.
Complementen la campanya de promoció del comerç dues hores d’estacionament gratuït en els aparcaments de les places Balmes i Batista i Roca, i la plataforma “Més que mai, comerç de Gavà” continuarà oferint serveis en línia amb les millors ofertes i promocions especials per a Nadal, i tot el directori de negocis.
Activitats de dinamització
A aquestes propostes s’hi afegeixen les iniciatives impulsades per les associacions de comerciants, restauradors i mercats municipals. L’Associació de Comerciants i Professionals WOW Gavà ha organitzat tota una sèrie d’activitats. Des del 25 de novembre està en marxa l’esdeveniment 1.000xhora, que conclourà amb el sorteig d’un val de 1.000 euros, l’11 de gener, per gastar a comerços de WOW Gavà el 14 de gener. Per participar, únicament s’haurà de fer una compra a algun dels establiments associats, i emplenar un butlleta, que a continuació s’haurà de dipositar a les bústies habilitades a cada comerç.
L’entitat també ha programat activitats lúdiques com la del dia 16 de desembre de 17 a 20 h a la Plaça Major. Els petits podran participar en el taller de fabricació d’un tió que podran decorar com vulguin i emportar-se’l a casa. El dia 4 de gener, a la mateixa hora, i amb la vista posada a l’arribada dels Reis Mags, se celebrarà una xocolatada popular també a la Plaça Major destinada a tota la ciutadania de Gavà.
A més fins el 6 de gener enfront de la Casa Gran hi haurà un photocall constituït per les lletres de WOW Gavà per poder fer-se una fotografia nadalenca i els establiments adherits s’han vestit de Nadal amb un element decoratiu.
Els mercats
Els mercats municipals també se sumen a la campanya de Nadal. MercaGavà farà diferents accions de dinamització com el regal de 6.000 bosses reutilitzables i 630 premis directes participant en les butlletes tipus tómbola i un sorteig de 500 euros entre tots els participants. A més el 17 de desembre, a les 10.30 hores es farà un taller de manualitats per a infants i el 24 de desembre, també a les 10.30 hores, un taller de cuina per a infants d’una recepta nadalenca.
Per la seva banda, el Mercat del Centre sortejarà lots de Nadal el 24 de desembre, a les 14 hores.
Finalment diumenge 11 de desembre es farà una nova edició del Mercat de Marxants, de 9 a 14 hores, a la Rambla.