Aquest cap de setmana ha arrencat el primer dels itineraris participatius organitzats per l’Ajuntament de Gavà, amb l’objectiu les propostes ciutadanes a l’hora de dissenyar la reforma de l’avinguda Eramprunyà i la plaça de Catalunya. Una desena de persones van prendre part en aquesta activitat i l’alcaldessa, Gemma Badia, hi va acudir també per agrair-los la seva “implicació” que va qualificar de “molt necessària i valuosa” ja que, “a diferència d’altres vegades, aquí no hi ha cap projecte definit sobre el qual opinar, sinó que es començarà des de zero, tenint en compte les diferents idees”.
Alberto Tamaral, que és propietari d’un local a la zona, va ser una dels inscrits en l’activitat que va titllar de “bona oportunitat per poder dir la nostra i aconseguir plegats que aquest sigui el millor dels projectes”, un resultat que, al seu entendre, passaria, per exemple, “per fer l’avinguda d’un sol carril, ja que la rambla de Pompeu Fabra podria absorbir bé el trànsit. També canviaria d’ubicació les parades de bus i contenidors per minimitzar sorolls i els arbres també serien substituïts per altres no fruiters que embrutin menys”.
Una altra de les participants va ser Carme Furriol, presidenta de l’AAVV de can Tintorer, qui apostaria per “fer una avinguda més ampla, sense tant de trànsit, algun parc, i altres arbres que no molestin tant”.
Procés participatiu
El procés de participació que s’allargarà fins al 26 de novembre estableix diferents canal.
Itineraris participatius amb inscripció prèvia aquí
- Dimarts 16 de novembre, a les 18 h
- També es farà un itinerari participatiu jove, amb alumnat de l’INS Bruguers (delegats i delegades de classe), dijous 18 de novembre, a les 11.50h.
Informadors a peu de carrer, del 8 al 13 de novembre
- De dilluns a divendres, de 9 a 15h i de 15:30 a 20:30 hores
- Dissabte, de 9 a 15 hores
Qüestionari a la Plataforma Digital “Gavà participa, Gavà decideix”
L’obra
El projecte compta amb una primera inversió de l’Àrea Metropolitana de Barcelona de 2,5 milions d’euros i vol abordar una reforma integral que dinamitzin les activitats que acull aquest espai i millori la convivència dels diferents usos.
Es desenvoluparà en diferents etapes:
- Avinguda de l’Eramprunyà, entre Joan I i Rafael Casanova.
- Avinguda de l’Eramprunyà, entre Rafael Casanova i plaça de Catalunya
- Plaça de Catalunya i tram de l’avinguda fis a la Rambla.
- Entorn de l’avinguda i de la plaça