Comunicat de la Plataforma per unes Pensions Dignes

La Plataforma per unes Pensions Dignes de Gavà ha emès un comunicat on expressa el seu malestar per l’actitud del grup municipal de Gavà, Sí se Puede, on, al seu entendre, els van “menysprear” en el passat Ple Municipal. El col·lectiu recorda que “el 12 de març, en assemblea, es va aprovar lliurar als grups municipals el manifest llegit a la manifestació del 10 de març perquè s’aprovés com a declaració política al Ple”, la qual cosa es va fer el 14 de març. És dóna la circumstància però, que “en avançar-se la sessió 7 dies, amb motiu de la Setmana Santa, no podia entrar en termini segons el ROM, i es va acordar el seu debat al Ple d’abril”.

La seva sorpresa, segons relaten, “arriba quan, en la mateixa sessió el març, GSSP, sense consultar-nos, van demanar que l’Ajuntament, conjuntament amb Marea Pensionista de Gavà i totes les plataformes locals de defensa de les pensions, redactessin una declaració política institucional per ser llegida en el proper ple” i que “l’Ajuntament col·loqués un llaç marró ben visible en la façana de l’edifici consistorial com a gest de suport i solidaritat amb Marea Pensionista i amb totes les plataformes locals que lluiten per les pensions dignes, fins que el Govern de l’Estat escolti i atengui les reivindicacions”.

La Plataforma titlla aquest gest d’“unilateral” i no entén “el significat d’un prec signat per GSSP com a força política, en nom de la Marea de Gavà” ni tampoc que “no s’anomeni amb propietat la Plataforma de Gavà per unes Pensions Dignes” en entendre que “és una actitud de menyspreu”. Aquest grup lamenta que no els hagin “contactat” i consideren que hi ha hagut mala fe “perquè sabien que si s’acceptava el prec, la declaració política validada en assemblea per la Plataforma per unes pensions dignes de Gavà desapareixeria de l’ordre del dia del proper ple del mes d’abril”, raó per la qual sospiten que “GSSP i Marea de Gavà són políticament el mateix”, mentre que defensen que la seva Plataforma és “un moviment assembleari i format per una pluralitat de persones, polítiques o no, de tots colors i tendències”.

Finalment, expliquen que la Plataforma de Gavà per unes Pensions Dignes, des del minut 1, va fer “una crida a la unitat política, social i sindical i va quedar clar que defensa a tots/es les pensionistes i futurs pensionistes de Gavà, sigui del color ideològic que sigui” i que la seva vocació “és participativa i democràtica”.

La Plataforma de Gavà assegura que respecta “la independència de les decisions que pugui prendre cada partit a nivell municipal, fins i tot com ha GSSP visualitzant la Marea de Gavà i sense tenir-nos en compte”, però el que no accepten és que “hagin volgut eliminar la nostra declaració política que esta recolzada per més de 600 persones”.

Per últim, la Plataforma afirma que respecta “la gran tasca que està realitzant Marea a nivell nacional i català”, però precisa que no poden aprovar “la gestió i l’ús partidista que està fent GSSP amb la Marea de Gavà”.