En Comú Podem Gavà ha fet arribar una nota de premsa on expressen “la necessitat de protegir el patrimoni arquitectònic de la ciutat” que asseguren “és ampli i sovint desconegut per una gran part de la població”. La formació lamenta, a més, que “molts dels conjunts no es troben en bones condicions de conservació” i posen com a exemple la Masia de Ca n’Horta, on fa uns mesos es van fer obres de consolidació a la masia, però no es va protegir l’accés a l’entorn.
Segons el partit “aquest entorn és igual de valuós tan arquitectònica com històricament que la masia perquè hi trobem una era que data de l’any 1700 i també hi han restes de la pedra de batre, però aquesta es troba llençada de qualsevol manera a un lateral de l’era, com si no tingués cap valor”.
En Comú Podem precisa que “diverses entitats de la ciutat han demanat que es protegeixi aquesta era d’interès arquitectònic i patrimonial, però des de l’equip de govern no s’han fet res i cada vegada està més degradada, inclús ha patit vandalisme i han arrencat rajoles de paviment” raó per la qual reclamen accions per part del govern municipal per “protegir l’entorn de Ca n’Horta per evitar que es degradi més” i que “tinguin cura i estima pel patrimoni arquitectònic de la nostra ciutat, preservant elements com la pedra de batre, que s’hauria de traslladar al museu per conservar-la i exposar-la amb l’objectiu de donar a conèixer una part de la història local”.




