El Bruguers celebra 50 anys
Fernando Medavilla va avançar el projecte durant l'acte d'inauguració del nou curs escolar.

L’IES Bruguers de Gavà celebra aquest curs els seus 50 anys de vida. Aquest dijous, a partir de les 18 hores, es farà el primer dels actes de commemoració al propi centre, amb una rebuda oficial i la posterior representació de “Bodas de Sangre”, a càrrec dels ex-alumnes que, fa tres dècades, formaven part del grup de teatre i ja van interpretar aquesta obra quan es va complir el 25è aniversari del centre.

L’impulsor del projecte ha estat Fernando Mediavilla, el professor que en el seu dia va treballar per tal que es fes teatre a l’institut i es formés un grup, com l’Atenea, que més enllà d’aquest clàssic de Federico García Lorca, va representar altres muntatges que van passejar-se per altres localitats catalanes, com ara Tàrrega o Olot. Mediavilla, tal i com ja va explicar durant l’acte d’inauguració del nou curs escolar, recorda amb “gran satisfacció” aquella etapa on “aquells joves van aprendre a estimar aquest art i, a la vegada, van adquirir altres competències i recursos com l’expressió oral i gestual o la companyonia i el treball en equip”.

La idea de reunir novament el grup va partir fa alguns mesos i Mediavilla admet que “establir els primers contactes va ser el més llarg i feixuc” però que “la resposta de tots ells va ser entusiasta i de seguida van acceptar el repte”.

Des d’aleshores no han parat d’assajar i, si bé és cert que la feina ha estat molta existeix una gran il·lusió. És per això, que tothom qui ho vulgui podrà gaudir d’una segona funció, amb entrada gratuïta, que tindrà lloc el dia 27 d’octubre, a les 19 hores, a l’Espai Maragall. Fernando Mediavilla també explica que “l’objectiu és poder fer altres representacions en les poblacions del voltant, com ara Viladecans i Castelldefels, sobretot perquè volem aprofitar la feina i perquè ho veiem pertinent donat que moltes persones de les ciutats veïnes van estudiar en el seu dia al Bruguers”.