El Joan Salamero celebra Sant Jordi

L’alumnat de l’escola Joan Salamero de Gavà ha volgut sumar-se a la celebració de Sant Jordi que la ciutat i tot Catalunya commemorarà aquest diumenge 23 d’abril. Per a l’ocasió quasi un centenar d’estudiants del centre, d’entre els 3 i els 12 anys, han representat diferents danses a la plaça de Jaume Balmes. En concret, i segons ha concretat la mestra de música dels petits, “hem assajat el balls de Bastons i Gitanes i el Volta Cap Aquí, així com les coreografies més locals, com són la Tornaboda i el Patatuf

Bosch ha precisat que “aquest petit festival ja l’hauríem d’haver fet l’any passat, perquè formava part del projecte de treball sobre la Festa Major, però aleshores va ploure i no el vam poder representar. Ara, ens ha semblat un bon moment per fer-ho perquè els alumnes estaven il·lusionats i nosaltres també. Estem molt contents del resultat i creiem que ha estat molt enriquidor poder ensenyar-los detalls de la cultura popular local que ells desconeixien”.

L’alcaldessa Gemma Badia ha volgut “felicitar els petits perquè ho han fet molt bé” i ha posat en valor el projecte pedagògic de l’escola que l’any passat ja va rebre un reconeixement amb els premis Gavà Educa. Badia considera que “és important que els petits coneguin i es facin seva la nostra cultura i tradicions perquè es mantinguin vives, ja que configuren la nostra identitat col·lectiva”.