El grup municipal d’ERC a Gavà ha avançat que donarà suport al manifest de la Plataforma de Gavà per unes Pensions Dignes. El text, que es debatrà durant el Ple del mes d’abril, lamenta que “són molt més baixes, a Espanya, comparativament amb altres països de la Unió Europea” i denuncia “la situació de precarietat que pateixen moltes famílies”.
També assegura que “aquesta lluita no és només dels pensionistes, sinó també dels futurs pensionistes i dels joves i per això demanen “la solidaritat de tots ells en aquestes manifestacions”.
El manifest recorda que, des del 2011, amb l’arribada del PP al Govern i de les seves “negligències i abusos desmesurats”, el fons de reserva de la Seguretat Social ha quedat “buit”, raó per la quan exposa els següents punts:
- No estarem amb els braços creuats, ni callats, ni quiets fins que no es derogui la reforma de les pensions i es tornin a revaloritzar segons l’IPC. Exigim a l’Estat garanties constitucionals on es reculli el dret a una pensió digna i que això vagi a parar als pressupostos generals de l’Estat durant 5 anys, fins que «la guardiola» es vagi recuperant.
- Exigim un compromís polític de les pensions mínimes i de viudeta
- Rebutgem contundentment la pujada de les pensions de l’Estat del 0,25%, quan la inflació del 2017 va ser del 1,2%
- Demanem una reforma de la Constitució per bridar i assegurar les futures pensio
- Rebutgem el model de copagament farmacèutic pel seu impacte negatiu en les rendes més baixes. Per tant, cal buscar un nou model que vagi d’acord amb el que un cobra.
- Cal garantir la prestació de la Llei de Dependència i que aquesta estigui garantida en termes de qualitat i suficiència econòmica
- Demanem al Govern mesures eficaces contra la pobresa energètica i que es busquin solucions amb les companyies d’electricitat, aigua, gas …, i amb això que es pugui garantir un bo social per a aquelles famílies amb rendes baixes, i no els tallin els subministraments.
- Demanem a Governs, sindicats i partits polítics que tinguin en compte que aquells ciutadans que es vagin a jubilar puguin tenir en compte tota la seva vida laboral per calcular la seva pensió inicial i no només els últims anys.
- Els pensionistes i futurs pensionistes de Gavà demanem unitat en les manifestacions i concentracions per fer un front comú i no partidista
- Exigim als sindicats i partits polítics, unitat a la defensa d’una pensions dignes i no a les divisions de les concentracions.
- Ens concentrarem tots els dilluns a les 12 del migdia davant de la porta de l’Ajuntament per fer arribar les nostres reivindicacions
- Farem arribar als nostres representants polítics a nivell municipal, perquè facin una resolució política i se la traslladin al Govern de l’Estat, sindicats, als partits polítics d’Estat i a les patronals.





