Per tal d’agilitzar els tràmits, l’Ajuntament reforçarà el servei d’atenció presencial obrint a les tardes a partir del 15 de setembre i fins al 15 d’octubre
Per tal d’agilitzar els tràmits, l’Ajuntament reforçarà el servei d’atenció presencial obrint a les tardes a partir del 15 de setembre i fins al 15 d’octubre

Els serveis de promoció econòmica de l’Ajuntament de Gavà han incrementat fins a quatre vegades les atencions a empreses i persones emprenedores durant l’estat d’alarma que va començar el passat 14 de març. Les consultes ateses pel personal tècnic del departament d’Empresa i Ocupació han augmentat fins a un 372% en aquests tres mesos respecte al mateix període de l’any anterior, amb un total de 747 consultes entre el 15 de març i el 15 de juny; la majoria han estat sol·licituds d’informació sobre ajuts, tràmits, normatives i sobre els nous serveis que el consistori ha posat en marxa per atendre les necessitats empresarials sorgides durant el confinament. Així mateix, també cal destacar la convocatòria municipal d’ajuts de 600 euros orientats a autònoms/es i micropimes, que es va iniciar el passat dissabte 21 de juny.

Des de l’Àmbit d’Estratègia Econòmica, Treball i Promoció de la Ciutat s’està mantenint una comunicació estreta amb el teixit empresarial de Gavà, a través de trucades i videoconferències personalitzades; a més, s’ha elaborat una enquesta amb l’objectiu de conèixer la seva situació, necessitats, l’impacte ocasionat per la covid-19 i refermar les vies de col·laboració.

Entre els nous serveis oferts pel consistori destaquen el servei de mediació de lloguer de locals i oficines, que consisteix en l’acompanyament d’empreses que han tingut o tenen dificultats per fer front al lloguer amb motiu de la crisis de la covid-19. L’objectiu d’aquest servei és actuar en aquells casos on hi hagi un conflicte entre arrendador i arrendatari, i a ajudar-los a arribar a un acord. Així mateix, també s’ha posat en marxa un servei d’assessorament en mesures de prevenció, amb l’objectiu d’orientar a les empreses i informar-los de la normativa sobre seguretat i higiene a l’hora de reobrir els seus establiments i oficines.

L’adaptació telemàtica dels diferents serveis ha estat una de les altres novetats d’aquests mesos: el departament d’Empresa i Ocupació ha adaptat els seus serveis degut a les restriccions de mobilitat i ha obert nous canals per oferir informació i recursos a les empreses i els autònoms i autònomes. És el cas de la formació en línia, que recentment s’ha començat a oferir a través del web www.gavaimpulsa.info. Aquest web, creat específicament com a portal informatiu sobre l’afectació econòmica del coronavirus, també acull tot un seguit d’articles, video-consells, infografies i presentacions sobre finançament per a empreses, normatives específiques durant l’estat d’alarma, manuals, eines i recursos per a l’emprenedoria, entre d’altres. En aquest web també es pot trobar un resum actualitzat en línia sobre totes les mesures que s’han posat en marxa des de les administracions per reduir l’impacte del virus.

Durant el mes de juliol es preveu activar l’atenció presencial amb cita prèvia per començar l’atenció in situ a empreses i/o persones emprenedores que així ho necessitin en paral·lel a la via telemàtica, que seguirà funcionat durant tot l’estiu. L’atenció presencial és durà a terme a la seu central de l’Ajuntament a la Plaça Jaume Balmes. Per a més informació, es pot trucar al telèfon 93 633 34 50.