la poma

El gavanenc Luca Rossi segueix amb el seu Club dels Reptes organitzant esdeveniments ciclistes per donar visibilitat a les malalties minoritàries. En aquest cas, més que un repte el que proposa és “una quedada ciclista assequible per a gairebé tothom”, ens confirma Rossi: donar una volta sencera al circuit conegut com “la poma”. És un passeig que ja va organitzar l’any passat per aquestes dates i en el qual va aconseguir la participació d’una seixantena de persones.

“La poma” és un circuit que surt de Gavà per la carretera de les costes de Garraf fins a Sitges, d’allà es puja a Sant Pere de Ribes, després a Avinyonet, i d’allà es torna a baixar a Gavà. “És un recorregut que es pot fer més ràpid o més lent, i que en unes dues hores i mitja es pot assolir tranquil·lament”, destaca Rossi.

Rossi destaca que aquesta volta per “la poma” no és en realitat un dels reptes que organitza regularment per donar visibilitat a malalties minoritàries com la que pateix el seu fill, la Síndrome de Cohen, sinó que “és una volta d’uns 80 quilòmetres aproximadament amb un desnivell de 1.000 metres. L’objectiu és, doncs, que sigui un circuit accessible per tal que vingui molta gent i el puguin fer persones de qualsevol nivell. No hi ha una exigència tècnica i, tot i que fer 80 quilòmetres no és a l’abast d’un principiant, en el món ciclista és un circuit d’entrenament que el fa gairebé tothom”.

La iniciativa comptarà amb la participació del ciclista gavanenc Àngel Edo, a qui Rossi agraeix profundament la seva implicació: “Edo sempre està al nostre costat i ens recolza donant-nos visibilitat a través de les seves xarxes socials, i també amb la seva presència ja que, òbviament, en venir a participar en un esdeveniment com aquest és normal que arrossegui a molta gent que vulgui estar a prop d’ell”.

Fer aquesta volta solidària el 3 de desembre no és pas casual, ja que aquell dia es celebra el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. La sortida tindrà lloc a les 8 del matí des del monument de la vela de Gavà Mar. Es sortirà de manera escalonada en grups de 10 ciclistes cada cinc minuts “per tal que no hi hagi problemes de trànsit i no crear cap tipus d’inconvenient als conductors”, i Rossi calcula que “com a mínim es podria repetir la xifra d’assistents de l’any passat o fins i tot superar-la i arribar als 80 ciclistes”.