Shenuine
Sheila Ruiz, en el seu local de gavà

L’emprenedora gavanenca Sheila Ruiz, al capdavant de l’empresa Shenuine, ha obtingut una beca per a iniciatives emprenedores amb retorn social atorgada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Shenuine es dedica a crear productes de branding per a esdeveniments que “deixin empremta en els convidats o clients però no en el planeta”.

Amb aquest eslògan és fàcil endevinar que el tret diferencial de Shenuine és la seva sostenibilitat. Ruiz ens explica que “fem productes sostenibles i treballem amb entitats socials, així que al final tanquem un cercle perquè tenim un producte que és bonic, que fa un servei que no contamina al planeta, i al mateix temps aquests productes estan fets per empreses que donen feina a persones en risc d’exclusió”.

Els productes que fabrica Shenuine són molt variats i van des d’objectes de papereria fins a les pròpies targetes d’invitació a l’esdeveniment, la senyalètica, o els detalls corporatius com bosses, etc., que es reparteixen en aquest tipus d’actes socials. Ruiz ho defineix tot plegat com “marxandatge sostenible”, i això té implicacions en tota la cadena de producció ja que, per exemple, “si emprem cotó es tracta de cotó orgànic, o si fem un estampat no ho fem en vinil, que no és ecològic”.

Aquest tret diferencial “de vegades només consisteix en saber què és el que pots fer i què no, i de vegades sí que puja el preu de producció perquè treballem amb empreses que proporcionen sous dignes als seus treballadors i no es tracta de productes fets per màquines, sinó artesanalment”.

Ruiz es va instal·lar en un local de Gavà per donar impuls a Shenuine a l’octubre de 2019, però la pandèmia l’ha enxampat de ple: “Al principi teníem molt bona projecció, teníem molts encàrrecs d’empreses d’aquí properes i a la gent li agradava molt el que fèiem, però quan va arribar la pandèmia es va aturar tot en sec, vam passar de 100 a 0, i el tema dels esdeveniments ha anat fatal aquest 2020”.

Amb aquesta beca de l’AMB, que està dotada amb 7.000 euros, “estem reinventant el projecte perquè veiem que el producte agrada i, com que estem a peu de carrer i la gent preguntava, ara pel Nadal vam fer un kit que va agradar molt. Així que ara estem transformant el producte de marxandatge per esdeveniments que fèiem per kits per regalar en ocasions com ara el Dia de la mare, i així seguirem en aquest temps d’espera fins que tornin els esdeveniments”.