L’Hospital de Viladecans assegura que els professionals estan ben protegits

Arran de la informació publicada avui pel Bruguers Digital on recollíem les declaracions fetes per Juanma Martín,delegat de CGT a l’Hospital de Viladecans, on explicava que “no se’ns ha fet cap mena de prova relacionada amb el coronavirus perquè el protocol de la Generalitat estableix que només es fan les proves quan hi ha símptomes, però la dada és que, de 700 treballadors que hi ha a l’hospital, gairebé 100 han donat positiu per COVID-19. Això vol dir que alguna cosa ha passat en un mes, hem estat portadors de la malaltia a dins de l’hospital, i el fet de que la resta de 600 treballadors siguem asimptomàtics i estiguem bé no vol dir que no puguem estar infectats”

L’Hospital de Viladecans ha fet arribar el següent comunicat que reproduïm íntegrament:

Comunicat

Des del començament de la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19, els treballadors de l’Hospital de Viladecans estan actuant amb professionalitat i eficàcia i estan fent esforços extraordinaris per preservar la salut de les persones i evitar el contagi de la malaltia entre la població.

En aquest sentit, la informació que publica avui el diari El Bruguers Digital, que dona a entendre que els treballadors de l’Hospital de Viladecans han pogut contagiar la Covid-19 a la població per falta de protecció adequada, és falsa i, a més, malmet la bona feina que estan fent els professionals i la imatge pública del centre.

Aquesta informació genera una alarma social injustificada. En tot moment, el centre ha prioritzat la seguretat dels seus treballadors, dels pacients i de la ciutadania en general. Els protocols que aplica l’Hospital en aquest sentit són els que estableix el Departament de Salut.

Durant les darreres setmanes, l’Hospital ha treballat i està treballant intensament. El centre s’ha transformat completament per poder fer front a aquesta situació, habilitant espais, canviant circuits i ampliant la plantilla. Amb l’ajuda de tots els professionals, s’està responent al repte que aquest virus ens ha marcat. Dol que una opinió pugui fer ombra al treball que s’està realitzant.

Igual que la resta de centres sanitaris, l’Hospital de Viladecans té una responsabilitat davant dels seus treballadors i dels seus pacients i està adaptant l’ús del material de protecció disponible al risc de cada treballador, seguint les recomanacions de la Unitat Bàsica de Prevenció de Riscos Laborals –a partir de les directrius marcades pel Departament de Salut–, que és la que assessora la Direcció per vetllar per la seguretat dels professionals del centre.

La bona feina que estan fent les persones que treballen a l’Hospital està sent reconeguda i recolzada amb les mostres de solidaritat que la població els dedica cada vespre. També amb les donacions que fan als professionals pastisseries, fruiteries, pizzeries i altres negocis d’alimentació de diversos productes del territori. També estan sent admirables les donacions econòmiques i de material que l’Hospital està rebent aquests dies d’empreses, institucions i d’altres.

És responsabilitat de tots i totes generar seguretat i no incerteses a la ciutadania que dia a dia demostra que està al nostre costat i nosaltres al seu.

 

PUBLICITAT