La totalitat de grups municipals de l’oposició es van sumar aquest dissabte a la protesta veïnal de la plaça Catalunya contra el projecte presentat per l’Ajuntament per remodelar l’avinguda Eramprunyà
El portaveu d’ERC, Miquel Roselló, assegura que donen suport als veïns “perquè no es pot començar la casa per teulada. Primer cal escoltar, o passa com ara que l’Ajuntament s’ha començat a retractar de la proposta inicial”. Segons Roselló “si bé estem d’acord en descarbonitzar la ciutat i guanyar espais per a vianants cal tenir present que el barri té problemes estructurals, com la manca d’estacionament, al qual cal donar resposta. Cal que el projecte es faci en benefici de tots, es modifiqui i un cop consensuat tiri endavant”
Miguel Herrera, portaveu de Podemos assegura que “estem al costat dels veïns” i creuen que “un govern municipal, que és el més proper a la població, i en democràcia, el que ha de fer és parlar amb la gent, constatar els seus interessos, sobretot, quan l’assumpte afecta directament als seus domicilis i negocis. Demanen a l’equip de govern que no s’enroqui i que dialogui de manera positiva per poder executar el projecte que vol la ciutadania”.
El portaveu de Junts per Gavà, Isidre Casas, després qualificar “d’èxit” la convocatòria de protesta ha recordat que “hem donat suport als veïns des del primer moment, ajudant-los a recollir firmes, i ho seguirem fent perquè cal que siguin escoltats. Ells són els qui patiran els efectes de la remodelació, la qual pensem que és necessària, però sense imposicions. Esperem que el govern municipal rectifiqui, es constitueixi una taula de diàleg i s’arribi a un acord per executar una reforma beneficiosa per a tots”.
Des del Partit Popular, la seva portaveu, Mónica Parés també ha refermat “el nostre suport veïnal des del minut” un moviment que ha lloat per “la seva capacitat d’organització i unió”. Parés lamenta que “el govern municipal digui que obre un procés participatiu i no compleixi amb els reclams de la gent” i assegura que defensa “una remodelació que doni respostes a les necessitats de Gavà i en especial als veïns de la zona”.
El regidor no adscrit, Miguel ÁngeI Ibáñez, també ha mostrat el “ferm suport a les reivindicacions veïnals” perquè aquest tema “és un assumpte important de ciutat que cal estudiar amb deteniment, tots junts, i sobretot escoltant els veïns. Cal diàleg per arribar a un consens, tenint en compte els problemes actuals i els que sorgiran, i dissenyar una remodelació que doni solucions a les necessitats i no les agreugi”.