tallers estudi assistit a Gavà
L'alcaldessa durant una visita als tallers que es fan al Casal Municipal de can Tintorer

En el marc del Pla Educatiu d’Entorn, l’Ajuntament de Gavà ha posat en marxa durant aquest primer trimestre de 2018 dues accions adreçades a incrementar l’èxit acadèmic: tallers d’estudi assistits per a l’alumnat de 5è i 6è de Primària que necessita un suport extraordinari, i accions formatives per a les famílies dels nois i noies que participen en les sessions de reforç escolar gratuïtes.

Els tallers d’estudi assistit van començar el 29 de gener a tres equipaments de la ciutat: el Casal Municipal de can Tintorer, l’escola Jacme March, i el Casal Municipal de Cultura American Lake. En aquest darrer espai, ahir es van habilitar dos grups més per atendre els infants que van quedar en llista d’espera.

L’alcaldessa, Raquel Sánchez, va compartir aquests tallers amb l’alumnat de dos dels grups de can Tintorer. Sánchez va manifestar sentir-se molt satisfeta de la bona acollida que ha tingut una iniciativa “que el que pretén és aconseguir l’èxit educatiu i escolar a la nostra ciutat”. Segons Raquel Sánchez, aquests tallers suposen un reforç per als infants que necessiten un suport específic: “S’ajuda els nens i nenes organitzar-se el temps d’estudi i se’ls ensenya tècniques per estudiar. També poden millorar les competències en matemàtiques i llengua i, a més, es treballen les emocions. Molts dels infants m’han explicat avui que des que participen en aquests tallers es concentren més, que han millorat molt i que, per exemple, fan menys errades ortogràfiques en els dictats”.

Els tallers ofereixen 170 places distribuïdes en 14 grups de 12 alumnes per aula: 8 grups a l’American Lake, 4 a can Tintorer i 2 a l’escola Jacme March. Hi participen 94 alumnes, la majoria dels quals estan inscrits a dues places, ja que s’ofereix l’opció de treballar les competències lingüístiques, les competències matemàtiques o bé, en funció, de les necessitats, totes dues.

Quant a la metodologia dels tallers, la primera part de les sessions es dedica a fer una revisió d’agenda i a avançar deures; una segona part a treballar les competències (lingüístiques o matemàtiques), i finalment, una última estona a treballar les competències emocionals. El professorat destaca la bona relació que s’ha establert entre els nois i noies participants, que provenen d’escoles diferents.

Formació per a mares i pares

El programa d’estudis assistits es complementa amb una programació d’accions formatives per a mares i pares de l’alumnat que participa en els tallers de reforç “perquè puguin fer un millor acompanyament en els deures i en tot el seguiment escolar”, va afegir l’alcaldessa, que va assegurar que la iniciativa tindrà continuïtat.

El programa formatiu per a famílies, que inclou una acció mensual, es va obrir el 22 de febrer amb una xerrada sobre el funcionament i finalitats dels tallers d’estudi assistit en què van participar més de 20 pares i mares. Les famílies van mostrar-se satisfetes de la metodologia emprada en unes sessions que, en principi, creien que només eren només per fer deures i van afirmar sentir-se afortunades de poder comptar amb aquest servei en què, a banda de les competències acadèmiques també treballen les competències emocionals.

La segona sessió, celebrada el 15 de març, va girar entorn la gestió de l’agenda escolar, com a instrument clau de la planificació i del seguiment. També es van treballar aspectes com les normes i els límits en l’acompanyament a la gestió de l’agenda dels nens i nens. Un contingut que es va poder vincular a la presentació de la següent sessió prevista, que fa referència a “Normes i límits”.