
El gavanenc Luca Rossi està ultimant els preparatius del seu nou repte dins del Club dels reptes: pujar i baixar en la zona de l’abocador del Garraf fins assolir els 8.849 metres de l’Everest, el que es coneix com un “Everesting”. Com sempre, Rossi es planteja aquest repte per donar visibilitat a la malaltia minoritària que pateix el seu fill, la Síndrome de Cohen. La zona concreta on es faran les repeticions és des del desviament de la gossera fins l’entrada de l’abocador. Segons Rossi, “seran aproximadament unes 71 pujades i baixades en un tram d’uns 3,2 quilòmetres, el que fa un total d’uns 242 quilòmetres en total amb un desnivell mitjà del 7%”.
No és la primera vegada que Rossi es planteja fer un “Everesting”, ja tenia previst fer-ho el 3 d’abril de 2022 pujant i baixant de Gavà a Begues, però finalment ho va haver de cancel·lar. I és que la preparació per aquest repte és molt exigent, “no és un repte per a qualsevol físic, estic segur que aquest serà el més dur de tots els que he fet. Jo porto entrenant tres mesos al mateix tram on faré el repte i és una barbaritat, estic acumulant desnivells i ja porto 50.000 metres en gener i febrer, i tot i això no tinc clar que el pugui acabar”.
Rossi destaca que la duresa d’aquest repte l’obliga a estar molt fort en dos punts molt concrets: l’alimentació i el cap. Segons el ciclista gavanenc, “l’alimentació és molt important per l’esforç tan gran que implica i les calories que vas cremant, et vas quedant sense combustible i has d’anar reomplint el dipòsit. Tenim un pla d’alimentació per estar menjant sòlid fins que el cos ho accepti, parlem de petits entrepans de truita o de pernil, i fruita com els plàtans a dojo. Menjarem fins que l’estomac es tanqui, cosa que sempre passa i que a mi em sol succeir a les deu hores. Aquí entraran en joc els gels amb carbohidrats o amb cafeïna, tot i que no soc gaire amant de la cafeïna”.
Respecte al cap, Rossi ho té molt clar: “On no arriben les cames arriba el cap, i la voluntat que tinguis a l’hora de seguir i perseverar és el que et portarà fins el final. Cada vegada que tinc una baixada m’imagino tot el patiment que passa el meu fill des de que va néixer i se’m passa tot, lo meu és només pedalejar i no es pot comparar amb el que ell ha passat des de que va néixer. Així que, com sempre, estic més fort de cap que de cames”.
El repte es portarà a terme el dissabte, 25 de març, a partir de les 5 de la matinada, i Rossi estima que en total invertirà unes 13 hores i acabarà entorn les 18:00 hores. Com és habitual, Rossi compta amb el suport de Team Calero’s i del Club Ciclista Ratpenat, i en aquesta ocasió a més també s’hi ha apuntat la gent del Club Ciclista Castelldefels. Si tot va bé, Rossi calcula que podrien apuntar-s’hi al voltant de 100.