
Podemos (PODEMOS) Gavà ha emès aquest matí en un comunicat de premsa on “exigeix a l’equip de govern una resposta immediata a la situació de por i indefensió que estan vivint els veïns del barri de Les Ferreres”. La formació morada es fa ressò d’aquesta manera dels actes de vandalisme ocorreguts aquesta nit a diversos vehicles aparcats en el carrer Clara Campoamor.
Podemos en el seu comunicat explica que “en el programa “Tot es mou” de TV3 del passat 23 de setembre es va emetre un reportatge de cinc minuts on es veu com van gravar a una persona comprant droga i que anava a punxar-se a primera hora del matí, i això tot i que el programa es va posar en contacte amb l’Ajuntament de Gavà i els van dir que aquest problema s’havia resolt”. A més, Podemos explica que en aquest programa televisiu es va dir que “al barri de Les Ferreres és habitual veure-hi gent drogant-se i els voltants són plens de deixalles del material que utilitzen per fer-ho”.
Segons assegura la formació morada, “aquesta situació és real i constant des de fa més de 30 anys, i és un focus de malestar i por al barri de Les Ferreres. Que l’equip de govern segueixi tractant d’ocultar aquesta problemàtica no ajudarà a ningú, i només enquista encara més el problema, generant una enorme tensió veïnal”.
Podemos es lamenta en el seu comunicat de que, “desgraciadament, a aquesta situació insostenible es sumen les represàlies contra els veïns del barri ocorregudes avui pel matí: tots els cotxes del carrer vandalitzats, amb vidres destrossats, ratlladures a tota la carrosseria, amb amenaces i pintades on es anomena “chivatos” als veïns”. Podemos adjunta diverses fotografies en el seu comunicat, una de les quals és la que encapçala aquesta informació.
Segons Podemos, doncs, “aquest fet fa que la situació hagi passat d’un problema de salubritat a un problema d’amenaces a un veïnat, canviant totalment el paradigma i la forma en la que s’hauria de fer front a aquesta situació”.
Els morats conclouen recordant que “els veïns del barri de Les Ferreres mereixen la mateixa seguretat i la mateixa dignitat que la resta de veïns de la ciutat. L’equip de govern del PSC no pot seguir ignorant o fins i tot ocultant aquesta gravíssima situació”. Per tot això, des de PODEMOS exigim a l’equip de govern que expliqui quines mesures prendrà per solucionar aquest gravíssim problema que està derivant les darreres hores en un conflicte social”.