Els trens de Rodalies de la línia R2 sud han augmentat la seva freqüència, circulant 3 trens per hora de forma sistematitzada.
Les freqüències es van recuperant després que es completessin els treballs d’adequació de les instal·lacions de senyalització per millorar la capacitat de la xarxa i implementar el Bloqueig Telefònic nominal, que permet dotar el sistema de més capacitat i sistematitzar l’oferta de trens.
Reprogramació de serveis
Els serveis, reprogramats, han quedat establerts de la següent forma:
R2 sud (Sant Vicenç de Calders – Estació de França per Vilanova)
- Dos trens per hora i sentit ambparada a totes les estacions de la línia.
- Servei complementari d’autobusos llançadora
- Aquest servei extableix, en hora punta els dies feiners:
- de 06.30 a 08.30 Castelldefels – Barcelona Sants
- de 17.00 a 19.00 des de Barcelona Sants cap a Gavà i Castelldefels
- Freqüència de serveis de 30’ en tots dos casos
- Es continua treballant per poder ampliar en els propers dies aquest servei complementari a Gavà en hora punta del matí en sentit cap a Barcelona.
- Aquest servei extableix, en hora punta els dies feiners:
Serveis Regionals (R13, R14, R15, R16, R17. Corredor sud)
- Un tren per hora i sentit amb parada en totes les estacions entre Vilanova i La Geltrú i Barcelona, excepte Garraf, Platja de Castelldefels, Viladecans, El Prat de Llobregat i Bellvitge.
Trens Regionals (R11 Portbou – Girona – Barcelona)
- Prestaran el servei habitual efectuant parada tots els trens en les estacions compreses entre Granollers Centre i Barcelona.
- D’aquesta manera, es manté la freqüència de l’R2nord en aquest tram.
Reforços d’equips i reparació d’infraestructures
Des que es va produir la incidència, equips tècnics treballen en l’anàlisi dels danys i la reparació de les infraestructures afectades per l’incendi produït en un quadre de senyals. Així mateix, se’n continuen analitzant les causes amb els tecnòlegs.
S’ha reparat el fil de contacte i s’avança amb proveïdors en la reparació de les instal·lacions danyades, substituint cables cremats i targetes electròniques. Així mateix, s’analitzen alternatives a curt i mitjà termini per a recuperar la normalització del servei.
També es van reforçar els equips de circulació a El Prat, Gavà i Castelldefels i es van incorporar més supervisors de suport en Gavà i El Prat de Llobregat.