vehicles de mobilitat personal
Dos agents de la Policia Municipal aquest matí controlant el pas de patinets a la zona de la Rambla

La Policia Municipal de Gavà va portar a terme la setmana passada una nova campanya de control i vigilància de la circulació de bicicletes i de vehicles de mobilitat personal (VMP). L’acció es va fer durant els set dies de la setmana, és a dir, des de dilluns 17 i fins ahir diumenge 23 de març. Els agents es van col·locar a diversos indrets sensibles de Gavà, especialment zones de vianants com ara l’Illa del centre de la ciutat, i també a diverses hores del dia. L’objectiu de la campanya és “detectar i denunciar les accions o omissions que infringeixen la normativa relativa a la circulació” dels esmentats vehicles.

Aquests controls policials es fan atenent a la normativa que aplica en cada cas, ja sigui en la conducció de bicicletes o en la de VMP. Entre els aspectes més destacats d’aquesta normativa en podríem destacar, pel que fa a les bicicletes, l’obligatorietat de circular amb timbre i llums de posició al davant i al darrere en circumstàncies de disminució de visibilitat o la prohibició de circular fent servir auriculars o dispositius mòbils. La normativa dels VMP inclou, entre altres preceptes, la prohibició de que es facin servir per més d’una persona al mateix temps o de circular per la Rambla i la resta de la zona dedicada exclusivament als vianants. En aquest sentit, els VMP han de circular obligatòriament pels carrils bici o per calçades on la velocitat màxima estigui limitada a 30 quilòmetres per hora.

El catàleg de sancions si s’incompleix la normativa de circulació de bicicletes i VMP és molt ampli. Per exemple, circular dos o més persones en un sol VMP està multat amb 80 euros, i conduir una bicicleta o un VMP fent servir dispositius de telefonia mòbil es castiga amb multa de 200 euros.

PUBLICITAT