D'esquerra a dreta: Ester Zamorano, Laura Gómez, Raquel Sánchez, Diego Caparrós i Jordi Tort
D'esquerra a dreta: Ester Zamorano, Laura Gómez, Raquel Sánchez, Diego Caparrós i Jordi Tort

El Centre d’Història de la Ciutat va ser l’escenari de la presentació oficial de WOWGAVÀ la nova entitat que aplega les dues associacions de comerciants que fins ara existien a la ciutat: L’Illa del Centre i la Unió de Botiguers. Una fusió que vol unir esforços, especialment en un moment tan delicat com el que estem vivint, la pandèmia de la Covid 19 que ha tocat, i molt, el petit comerç.

Els integrants de la Junta de la nova entitat comercial es van mostrar molt satisfets i il·lusionats davant aquesta iniciativa. El president de la Unió de Botiguers de Gavà, i ara vicepresident de WOWGAVÀ, Diego Caparrós, així ho explicava: “Més de 50 anys de la Unió de Botiguers i gairebé 26 de l’Illa del Centre i per fi després de tant de temps intentant unificar el comerç ha arribat el dia. Era necessari unir les forces, les àrees comercials ens fan molt de mal i només ens faltava una pandèmia per collar més el comerç local”. Caparrós va aprofitar per agrair l’Ajuntament, “la gran ajuda que ens aporta per unificar el comerç local i sobretot potenciar-ho que és el que ens fa falta”.

La presidenta de l’Illa Gavà i ara de la nova associació comercial, Laura Gómez, va agrair la col·laboració i implicació de tots els seus companys i companyes d’aventura i va assegurar:“Estic orgullosa i em ve molt de gust seguir endavant amb aquests nou projecte que crec és el que necessita Gavà i tots nosaltres”.

A l’acte de presentació va assistir, en representació de l’Ajuntament, l’alcaldessa, Raquel Sánchez; el tinent d’alcaldia d’Estratègia Econòmica, Treball i Promoció de la Ciutat, Jordi Tort i la tinenta d’alcaldia i regidora delegada de Turisme i Comerç, Ester Zamorano.

L’alcaldessa va tornar a lloar la feina del comerç local en moments tant complicats com el que estem vivim i també va destacar que per fi s’hagi pogut fer aquesta fusió de les dues associacions comercials de Gavà : “Mai es veia el moment i mira coses de la pandèmia i de la situació que és molt complicada que està sent molt dura. A vegades també d’aquestes situacions complicades y complexes es treuen bones idees. Vam treure el millor de tots i totes nosaltres i va sorgir WowGava”. Raquel Sánchez va destacar la combinació d’experiència, empenta i joventut de la nova Associació: “Aquesta combinació del que sempre ha funcionat i que no hi ha que canviar i de les noves experiències i visions segur que aporta més eines entre tots per tirar endavant “.

Durant l’acte es va desvetllar la imatge de WOWGAVÀ, dissenyada per una empresa barcelonina: “Ens va costar molt elegir, vam tenir moltes reunions però al final vam decidir WoWGavà per explicar que hi ha molt potencial en el comerç de Gavà”, deia la presidenta.

Tots els comerços adherits tindran al seu comerç una placa identificativa com associats. De forma simbòlica al final l’acte de presentació al Centre d’Història de la Ciutat els presents se’n van encaminar fins el Mercat del Centre on els integrants de la junta van col·locar la placa.

Accions

Una de les primers accions de la nova entitat, va ser sumar-se al Shop Local Day, una iniciativa que va néixer amb la finalitat d’unir forces entre petits comerços i consumidors, i com una l’alternativa local al Black Friday.

Així el dissabte, 21 de novembre més d’una quarantena d’establiments van fer diferents activitats, sortejos i regals exclusius per als seus clients, sempre seguint les mesures sanitàries corresponents.

La nova associació també treballa ara en la campanya 20×10 de descomptes especials per a la campanya de Nadal, el rellançament de la targeta de fidelització, i l’impuls de projectes innovadors de digitalització del comerç.