Ciutadans contra el pagament generalitzat a autovies
Francisco Gavilán

Ciutadans a Gavà presentarà una declaració política al Ple d’aquest mes de maig mostrant el seu rebuig a la proposta del govern d’Espanya d’aplicar un “mecanisme de pagament generalitzat” a la circulació de vehicles per les autovies que podria entrar en vigor a partir de 2024. Es tracta, d’una de les mesures incloses en el Pla de Recuperació davant la crisi pandèmica que s’ha remès a Brussel·les i que, segons assegura el regidor del grup municipal, Francisco Gavilán “és del tot injust i se suma a tots els altres que ja volen imposar com el de successions, hidrocarburs, el de begudes ensucrades o els increments en l’IRPF”

 Segons Gavilán “des de Ciutadans pensem que tant el PSOE com Podemos ens tornen a enganyar, com ja ho van fer quan deien que l’impost aplicat a les mascaretes venia dictat des d’Europa i no era cert. En aquest nou tema, també menteixen, perquè trobem més de 4 països a la Unió que no apliquen cap tipus d’impost en les seves vies d’alta capacitat”.

Gavilán assegura que “el govern diu una cosa, però en fa una altra” ja que “s’omple la boca afirmant que aplicaran impostos als riscs però a l’hora de la veritat graven a les classes treballadores que són les que majoritàriament usen les vies lliures per a anar a la feina. No volem doncs, que en un futur ni la C-32 i la C-31 siguin de pagament per a totes a les persones que les s’han de desplaçar altres municipis per guanyar-se la vida”