Cs Gavà visita Caviga
Cs ha visitat l’aula sensorial de Caviga

El regidor de Cs a Gavà, Miguel Ángel Ibáñez, ha visitat l’aula d’estimulació multisensorial de Caviga juntament amb altres regidors del partit dels diferents municipis que integren la fundació. Ibáñez ha assegurat que “avui, com a president del grup de Ciutadans a la Diputació de Barcelona, estic molt orgullós de la posada en marxa d’aquest projecte, que era una aspiració que ja tenia l’anterior directora, l’Isabel Ortuño, que en el seu dia em va transmetre la necessitat de poder crear aquesta aula. A partir d’aquí ens vam posar a treballar i s’ha aconseguit un ajut -de 10.000 euros- que ha contribuït fer-la possible”.

Ibáñez afegeix que “a través d’aquest espai, on es treballa l’estimulació i la relaxació, s’aconsegueix potenciar les habilitats i les capacitats relacionals i creiem que això és clau” i afegeix que “això demostra que, des de Cs, ens creiem la inclusió, ja que els nois i noies veuran a incrementada la seva integració en un societat realment inclusiva ”.

L’aula d’estimulació multisensorial és, segons ha explicat la directora de l’equipament, Laura Barrufet, “un espai amb materials dissenyats perquè els usuaris estiguin exposats a estímuls controlats, amb l’objectiu final de conjuminar l’estimulació i la relaxació”. Així en aquest entorn segur amb elements com són la música, les llums de colors, els aromes o les textures s’explora, descobreix i gaudeix del món dels sentits i els afectes.

Caviga

Caviga es va fundar 2004 i ofereix els seus serveis a persones amb una disminució psíquica valorada en un 65% o més per la Generalitat i que viuen a les poblacions de Castelldefels, Gavà i Viladecans. Si bé la majoria de les 90 places que Caviga disposa es dirigeixen a persones amb perfil de taller ocupacional, el centre disposa també de places per a nois i noies que es troben en situació de recerca de treball en un centre especial de treball i que estan en procés d’aprenentatge dels hàbits laborals mínims exigibles.

El seu objectiu és treballar en col·laboració amb els educadors i promoure la participació dels familiars en la gestió del centre, a més de recolzar-los i formar-los en aquells aspectes educatius que faciliten la convivència i l’atenció als nois i noies. Busca vetllar, també, per que aquests nois i noies puguin dur a terme activitats extraordinàries que complementin les que fan al taller.