Aquest matí ha tingut lloc un esmorzar de mentors del talent show Talent a les Aules. La trobada s’ha organitzat a les instal·lacions de Gené Karting ubicades al Centre Comercial Vilamarina de Viladecans. La intenció era propiciar un primer intercanvi d’impressions ara que ja ha finalitzat la fase de xerrades de grups i comença la següent fase del concurs, en la que cada mentor orienta al grup que tenen assignat de cara a crear el seu projecte d’empresa.
A la trobada hi han volgut assistir els alcaldes de les dues ciutats on es desenvolupa el Talent a les Aules: Raquel Sánchez, alcaldessa de Gavà, i Carles Ruiz, alcalde de Viladecans. Sánchez ha assegurat que “s’ha constatat al llarg dels anys que aquest és un gran projecte adreçat als alumnes per intentar ajudar-los a que reconeguin les seves capacitats emprenedores”. L’alcaldessa ha posat en valor que “els joves treballin a classe amb el seguiment i l’experiència d’empreses del nostre territori reconegudes en tots els sectors”.
Carles Ruiz, de la seva banda, ha volgut destacar que aquest és un projecte molt útil pels joves atès que “els permet descobrir el potencial que tenen i també impulsar la capacitat d’imaginació de generació d’idees per resoldre problemes, darrerament a més molts d’ells de caire social”. L’alcalde viladecanenc té molt clar que aquest concurs “és una forma d’estimular la innovació i l’autoconfiança, de generar creativitat, i sobretot de col·laborar amb les empreses de Viladecans i de Gavà”.
Entre tots els mentors presents hem pogut parlar aquest matí amb dos d’ells. Joan Carles Escudero, director general de LipoTrue, ha assegurat que ells participen en aquesta iniciativa perquè “el nostre projecte forma part del Talent, nosaltres tenim uns empresa que és pràcticament només innovació, on més de la meitat de la plantilla són doctors en, per exemple, en biologia o en química, així que nosaltres vivim del talent, bàsicament el que fem és reclutar talent, fer créixer el talent, i retenir el talent”.
En canvi, Nuria Vall-llovera, responsable de comunicació de marca de Roca, ha volgut destacar que aquesta iniciativa “és un primer contacte de caràcter lleuger amb conceptes econòmics empresarials, és una experiència molt positiva pels nois com a primera presa de contacte amb l’àmbit empresarial ja que es troben amb un repte que, a priori, no és un repte habitual ara en les seves vides, però que es trobaran en un futur proper, i tota l’experiència que hagin guanyat ara trobo que és molt beneficiosa”.