Apostar per la mobilitat sostenible amb l’augment de la xarxa ciclable no hauria de ser notícia sinó fos per generar expectatives, com d’altres a les quals ens té acostumats aquest govern municipal. Enguany, la Setmana Europea de la Mobilitat transmet la voluntat d’arribar a la neutralitat en emissions de carboni el 2050, així com incidir en la importància de l’accessibilitat en els transports sostenibles i la necessitat de promoure un sistema de transport inclusiu. Doncs bé, resulta que el transport públic ha augmentat les emissions un 28% en els darrers anys. Només cal agafar un bus d’Avanza per certificar-ho. I que me’n dieu del servei de Rodalies de Renfe, en què l’incompliment recurrent d’inversions fa viure situacions, dia sí i dia també, de retard en el servei per avaries. I no oblidem els veïns i veïnes que necessiten el cotxe per anar a treballar i cada dia passen estones eternes donant voltes per aparcar. Hauríem de ser capaços de conjugar-ho tot plegat. Replantejar l’estat actual del transport públic per incentivar-ne l’ús, facilitar i apropar l’aparcament públic amb zones per a residents i promoure l’ús de la bicicleta i/o el patinet pera trajectes curts, tot amanit amb una ordenança de mobilitat per garantir la bona convivència amb els vianants, com fa mesos que reclamem. De moment, les mesures empreses no albiren avanços més enllà dels grans titulars. Sense anar gaire lluny, les obres de transformació de la C-245 no han fet res més que agreujar els problemes d’aparcament, de mobilitat i de convivència entre cotxes, VMP i vianants. #ConstruïmGavà.