rencores

El professor i escriptor Albert Villanueva està a punt de publicar la seva tercera novel·la, Rencores, que se submergeix novament en el gènere negre i, com les anteriors, té Gavà com a escenari. La història narra un nou cas de l’inspector Pruna, un mosso d’esquadra gavanenc que ha de resoldre una sèrie de crims produïts als indrets més emblemàtics de la seva ciutat natal, alhora que lluita contra els monstres del seu propi passat.

Després de publicar el 2017 l’assaig Yo no quiero ir a esta escuela, on reflexionava sobre els que considera els pecats capitals del nostre sistema educatiu, Villanueva es va llançar a la ficció amb Por hacer a tu muerte compañía, una novel·la negra i històrica on retratava el Gavà dels anys 20 i 30 a través de la història de l’American Lake i dels moviments anarquistes de l’època. Seguidament, va venir Pactos, el primer llibre de la trilogia de l’inspector Pruna, que enllaça el primer cas del mosso d’esquadra amb les riuades de 1962 a Gavà. Ara, amb Rencores, el misteri i la història continuen. La trilogia es tancarà amb Nunca, que ja està en procés de creació, i l’Albert Villanueva també està preparant un llibre sobre l’exili al qual es van veure arrossegats mig milió d’espanyols i espanyoles un cop acabada la Guerra Civil.

La primera presentació de Rencores serà aquest dimarts, 24 d’octubre, a la biblioteca Josep Soler Vidal, moment en què ja es podrà comprar el llibre i aconseguir la dedicatòria de l’autor. A més, pels seguidors de Villanueva i de la saga, es pot llegir gratis Ultraje, una preqüela de Pruna en forma de narració curta

PUBLICITAT