L’Ajuntament de Gavà ha activat de nou el servei de dinamització de joves a l’espai públic. Aquest projecte ja va viure una primera fase el darrer trimestre de 2020, i ara es torna a posar en marxa pels mesos de juliol, setembre i octubre. L’objectiu és fer una anàlisi de les formes d’oci del jovent, identificant les seves necessitats i dificultats, per tal de donar-los eines per planificar i gestionar el seu temps d’oci.
El servei compta amb un equip de tres professionals que treballen divendres i dissabtes de 19:00 hores a 02:00 hores. Èric Plaza, quart tinent d’alcaldessa de Joventut, es refereix en realitat a aquests joves com a educadors de carrer, i és que, entre les seves funcions, a més de l’esmentat abans també hi ha les de “intentar re-educar als joves que no són cívics en els nostres parcs, els nostres carrers, els que fan botelló i els que consumeixen drogues o potser no es comporten de la deguda manera amb el nostre mobiliari urbà”. Respecte a la funció de dinamitzadors, Plaza destaca que els tres integrants d’aquest servei “podran parlar amb els joves i animar-los a fer un altre tipus d’oci alternatiu, i esperem doncs que algunes activitats noves puguin tenir força èxit”.
La principal novetat respecte a l’anterior fase és que, si bé allà es va fer principalment una tasca de recollida de dades i anàlisi de les mateixes, ara ja es contemplen accions concretes ja que el servei dinamitzarà dues activitats durant l’estiu: l’Street Fest, el festival de cultura urbana, el proper dissabte 10 de juliol; i la I Jornada Esportiva Jove, el dissabte 17 de juliol.
Segons Plaza, “l’any passat la idea era analitzar quin tipus d’activitat feien els joves en el seu temps lliure, ara ja tenim aquesta anàlisi i ara es tracta de re-educar o re-enviar a aquests joves oferint-los una alternativa d’oci saludable on també puguin tenir cabuda, i en aquest sentit hem recuperat l’Street Fest i hem creat una nova activitat d’esport on durant un dia sencer al Marcel·lí Moragas hi haurà diversos tipus de competicions. Per tant, els joves tindran un oci esportiu i saludable, i d’aquesta manera podran tenir un estiu més dinàmic i viu del que fins ara era possible”.
La valoració que fa el tinent d’alcaldessa d’aquest projecte és força positiva atès que “ens permet arribar des de l’Ajuntament a aquells llocs on es troben els joves, ja que els joves no acostumen a anar a l’Ajuntament o a les administracions públiques, així que el que hem fet és enviar l’Ajuntament allà on estan els joves. A la vegada, com són joves els que re-eduquen i els que parlen amb altres joves, aquest fet facilita molt la comunicació, i per tant crec que és un projecte molt viu”.
El projecte està gestionat per Ètic Habitat – Cooperativa d’iniciatives socials i accions comunitàries. Plaza lamenta que, “per desgràcia, només podem tenir aquest projecte durant tres mesos, però esperem que més endavant el puguem tenir durant tot un any sencer de manera que la relació que s’estableix entre els joves i els educadors sigui constant”.





