Arrenca una nova edició del talent show Talent a les Aules Gavà, i arriba amb força novetats. D’entrada, enguany Gavà i Viladecans faran els seus propis concursos per separat, no com fins ara que es feia una única edició per les dues ciutats. “De tots els llocs on es porta a terme Talent a les Aules, Gavà i Viladecans eren els únics que compartien edició”, ens recorda Elena Casas, tècnica d’empresa del Centre de Serveis a l’Empresa de Gavà, que és qui coordina l’organització del Talent a les Aules Gavà. “A totes les altres ciutats es fa per separat a cadascuna d’elles. Així que s’ha decidit fer-ho així també aquí perquè, a més, el projecte estava creixent molt a altres municipis i era lògic que cada ciutat tingués un projecte únic”.
Cal recordar que la idea original d’aquest talent show “va sorgir a Gavà i, de fet, la primera edició, que va tenir lloc l’any 2013, es va portar a terme només a Gavà. Va ser a partir del 2016 que ja es va celebrar conjuntament amb Viladecans”, i així ha estat fins ara incloent les edicions que es van fer en pandèmia i que, tot i les fortes restriccions, es van poder portar a terme amb certes modificacions en l’aspecte organitzatiu. A banda de Gavà i Viladecans, Talent a les Aules també es porta a terme a Sant Boi, Cerdanyola del Vallès, Esplugues de Llobregat i Sant Feliu de Llobregat.
Els centres educatius que participen en aquesta edició, doncs, ja són només gavanencs i són els següents: Institut Bruguers, Institut El Calamot, Institut Escola Gavà Mar, col·legi Sagrat Cor, col·legi Santo Ángel, col·legi Immaculada Concepció, col·legi Sagrada Família, col·legi San Pedro, CEFP Núria, i Lycée International Barcelona Bon Soleil. Com sempre, l’activitat es dirigeix a estudiants de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat, i cicles formatius de grau mitjà i superior.
A banda d’aquesta novetat, també hi ha un petit canvi a nivell organitzatiu que “només el farem aquest any, ja que la propera edició es tornarà a fer com sempre”. En l’edició d’enguany primer es farà la formació amb mentors i després l’acte inicial del projecte: “Habitualment es feia primer l’acte i després les formacions, però enguany els alumnes hauran de presentar les memòries dels seus projectes abans de l’acte perquè, de fet, en aquest acte inaugural ja es coneixeran els finalistes d’aquesta edició”.
Així doncs, el que ha arrencat avui són les formacions als centres, i durant tota aquesta setmana es faran les xerrades amb els mentors assignats a cada centre que aniran a explicar el Business Model Canvas. I el proper 21 de març es farà l’acte inaugural a l’Espai Maragall on es coneixeran els 10 finalistes d’aquesta edició, un número que compte perquè “no és definitiu, com que aquest any Gavà ja té projecte propi no descartem que hi hagués més de 10 finalistes. En principi escollim un projecte per centre i de moment n’hi ha 10 centres, però encara no tenim tancats a tots els mentors i podria ser que al final hi hagués més de 10 mentors, amb la qual cosa podria haver també més de 10 finalistes”.
Els projectes finalistes hauran de desenvolupar la seva idea de negoci guiats pels seus respectius mentors per aconseguir crear “un pla d’empresa realista i viable”. La final d’aquesta edició del talent show tindrà lloc el proper dilluns 27 de maig en una gala que també tindrà lloc a l’Espai Maragall. Els premis seran els mateixos de sempre: un primer premi consistent en un viatge a Silicon Valley per conèixer les seves empreses més representatives, un segon premi consistent en un viatge de tres dies a una ciutat europea, que habitualment és Brussel·les, per conèixer institucions i organismes relacionats amb l’emprenedoria i la innovació, i un tercer premi consistent en assistir al Barcelona Entrepreneur Day, un dia de visites als principals llocs de l’ecosistema empresarial i emprenedor de la ciutat comtal.





