El Club Atletisme Gavà organitza el proper dissabte 18 de juny la 5ª Reunió de Velocitat “Ciutat de Gavà” a l’Estadi Municipal La Bòbila. Es tracta d’un esdeveniment que el club sol muntar cada any per aquestes dates i que, en paraules del president de l’entitat, Bernat Peso, “sol aplegar entre 400 i 500 atletes, el que passa és que aquest any coincideix amb un Campionat d’Espanya i segurament no podrem aplegar a tants participants”.
Aquest serà el segon any que la competició ja es podrà disputar de manera normal sense cap tipus de restricció, després que l’any 2020 no es pugues disputar a causa de la pandèmia i que el passat 2021 sí que es celebrés amb normalitat.
A les 16:00 hores començarà la competició de promoció, que inclourà les categories d’edat Sub10, Sub12, Sub 14 i Sub 16, mentre que és previst que a les 18:00 hores doni inici la categoria absoluta. Les distàncies que es disputaran en promoció són 50, 60, 80, 100, 300 i 500 metres, mentre que en la categoria absoluta es correrà en les següents disciplines: 100 metres, 100 metres tanques, 200 metres, 400 metres, 400 metres tanques, 800 metres, i finalment 4×100 i 4×400 metres. En tots els casos es disputaran les modalitats masculina i femenina.
Peso destaca el bon emplaçament de dates d’aquesta prova ja que “la setmana que ve es disputa el Campionat d’Espanya absolut, i la de Gavà serà l’última prova per poder aconseguir marques de cara a aquest absolut. Nosaltres sempre organitzem aquesta prova entre el 15 i el 18 de juny, i creiem que està molt bé posicionada en el calendari”.
També cal destacar en aquest cas el factor pista, ja que La Bòbila “és una pista molt ràpida i tothom que fa velocitat a Catalunya l’interessa venir aquí per tal d’aconseguir bones marques”.
Respecte a les altes temperatures que s’esperen, Peso recorda que “la prova s’ha de fer ara, fer-ho més tard no té sentit. Per exemple el Campionat d’Espanya és ara, i si féssim això al setembre o a l’octubre no serviria de res, la gent està buscant competicions ara per tal de poder fer les marques”.
Tot i això, s’ha mirat de minimitzar l’impacte de la calor i “s’han pres mesures de seguretat, s’habilitaran zones d’ombra, i a més ho farem a la tarda, que ja no és la mateixa calor que fa al matí i d’aquesta manera intentem evitar les hores de màxima calor”.