Arriba de nou el Gran Premi de Marxa Ciutat de Gavà, que enguany acompleix la seva setena edició. L’organitza el Club Atletisme Gavà a l’Estadi Municipal La Bòbila de Gavà, i enguany incorpora una novetat important: es faran també controls de salts i de llançaments per a les categories de promoció. Segons el director tècnic de l’entitat esportiva, Carles Castillejo, “volíem aprofitar que teníem ocupada La Bòbila per encabir-hi alguna disciplina més que no entorpeixi les proves de marxa, que són el focus principal de la jornada. L’objectiu és dinamitzar una mica més tota la prova”. A més, aquest afegit resulta especialment interessant ja que “en dates posteriors tampoc hi ha molts controls de salts o de llançaments”.
Les proves de marxa es disputaran tant en categories de promoció, que van fins els 16 anys, com en categories federades, que serien la Sub20, la Sub 23 i l’absoluta. Es correran distàncies que van des dels 1.000 metres, que disputaran les categories inferiors, fins els 5.000 metres, que podran córrer els atletes a partir dels 16 anys. Aquesta prova ha assolit tradicionalment “una participació entre els 200 i els 300 participants”, però amb l’afegit dels controls de salts i llançaments “esperem poder superar àmpliament la xifra dels 300 participants i potser arribar als 450 inscrits”.
Aquest Gran Premi de Marxa es disputarà en unes dates en les que “també es disputen els Campionats d’Espanya a nivell sènior i màster, i la proximitat d’aquests campionats amb la nostra competició fa que sigui interessant pels atletes perquè estaran en bona forma. Solen venir a córrer aquest Gran Premi perquè els serveix com a primer test de competició en pista, ja que fins ara les proves s’han fet en ruta”.
En aquest sentit, Castillejo recorda que aquest Gran Premi de Marxa “està inclòs dins del calendari de la Federació Catalana d’Atletisme i, per tant, comptarà amb jutges que permetran que totes les marques siguin vàlides tant a nivell personal com pels campionats que es disputaran als mesos de juny i juliol”.
Amb aquest esdeveniment, i tenint en compte que ara ja no es disputa només marxa sinó també salts i llançaments, “també volem donar el tret de sortida pràcticament a la temporada de proves de pista a l’aire lliure”.





