Paul McGrath campió a Màlaga

Paul McGrath  s’ha proclamat campió nacional del 10.000 metres marxa aquest cap de setmana a Màlaga. Amb només 24 anys els gavanenc ha demostra el seu gran estat de forma dominant de manera sensacional la prova amb un temps de 38’23”52, un nou crono personal que el situa com a líder europeu de l’any.

La cursa va començar amb un ritme molt elevat després d’un atac de sortida de Joan Querol, que va arribar a obrir diversos metres d’avantatge sobre l’escamot en els primers compassos. El seu intent va durar poc, ja que el vigent campió d’Espanya, Paul McGrath, va prendre el comandament abans de completar el primer quilòmetre i va estirar el grup fins a deixar-lo en fila d’un. Al pas pel segon quilòmetre van començar a formar-se petits grups, amb McGrath, Diego García i Álvaro López al capdavant, fins que el fort ritme imposat pel gavanenc va acabar per deixar-lo en solitari.

Paul McGrath va travessar la meta en primera posició millorant el seu registre personal en 26 segons i conquistant el seu segon títol nacional. Amb aquest temps millora la tercera millor marca espanyola de la història, se situa com a líder espanyol de l’any i signatura la sisena millor marca mundial de la temporada.

“Les sensacions van ser molt bones. Vaig demostrar que estic en un gran estat de forma de cara al Campionat d’Europa”, va assenyalar McGrath, que arribarà a Birmingham com a vigent defensor de la plata continental aconseguida a Roma 2024. “Arribaré amb moltíssimes ganes de fer-ho bé. Estic molt il·lusionat després que a Màlaga hagi sortit una marca tan bona”, va afegir amb gran alegria.

En l’Europeu, que es disputarà del 10 al 16 d’agost, competirà en la mitjana marató, que serà la nova distància olímpica que s’estrenarà a Los Angeles 2028. La plata a Màlaga va ser per a Óscar Martínez (39’03”59) i el bronze per a Dani Chamosa (39’22”48).

PUBLICITAT