Davallada del vehicle privat a la platja
Platja de Gavà.

L’entrada de vehicles a Gavà Mar durant els caps de setmana i festius dels mesos d’estiu s’ha reduït un 15% des de la posada en marxa del Dispositiu de Mobilitat Sostenible a la Platja.

Els registres d’entrada de vehicles al barri marítim indiquen que aquest estiu han accedit a Gavà Mar 8.122 vehicles menys que al mateix període de 2016, passant de 54.392 a 46.270. El dispositiu es va engegar a l’estiu de 2017 amb l’objectiu de millorar la fluïdesa del trànsit i preservar els valors naturals i el caràcter urbà residencial de Gavà Mar a partir de dos eixos d’intervenció: la promoció de l’accés a la platja en transport públic, en bici o a peu, i la restricció de les platges d’aparcament lliures mitjançant la implementació de zones taronja d’aparcament exclusiu per a residents a Gavà durant els caps de setmana i festius.

Una de les accions més destacades per incentivar el transport públic ha estat la gratuïtat de la línia urbana GA1 durant els caps de setmana i festius. Aquest estiu, la iniciativa s’ha ampliat fins a l’11 de setembre, data de tancament de la temporada alta de platges. Se n’han beneficiat 59.000 usuaris, un 12% més que a l’estiu de 2018. Des de 2016, la xifra de viatges del GA1 gairebé s’ha duplicat, amb un increment del 92%. Les línies interurbanes L94 i L95 registren un creixement sostingut del 8% des de l’estiu de 2016. Aquesta temporada, el nombre d’usuaris durant els caps de setmana i festius ha vorejat els 175.000. També destaca la bona acceptació de la línia L77, que enllaça Sant Joan Despí amb Gavà Mar passant per l’Aeroport. Els caps de setmana i festius de juliol i agost passats, s’han registrat més de 28.800 viatges, xifra que representa un augment del 24%respecte al mateix període de 2018.

Millores a l’espai públic

També s’han fet noves intervencions per afavorir els desplaçaments a peu i en bicicleta. El carrer de Llançà ha passat a ser d’ús exclusiu per als vianants, mentre que al carrer d’Arenys, també convertida en una plataforma única, es prioritzen els trajectes a peu. Per altra banda, el nou carril bici del carrer de Barcelona, entre l’estació i l’avinguda de Bertran i Güell, ha comportat un accés més còmode i més segur des del nucli urbà fins a la platja.

PUBLICITAT