Gran Premi Fira dels Espàrrecs
Gran Premi Fira dels Espàrrecs d’Atletisme el proper 1 de maig

El Club Atletisme Gavà organitza el proper diumenge 1 de maig el 9è Trofeu Promoció del Baix Llobregat, que és a la vegada Gran Premi Fira dels Espàrrecs. Es tracta d’un esdeveniment que “va néixer com una competició entre clubs del Baix Llobregat, però darrerament hi ha hagut molts problemes de calendari, que està molt ple”, ens explica Bernat peso, president del Club Atletisme Gavà. Per això es poden apuntar els clubs que vulguin, però el gavanenc ja ha convidat a un per assegurar-se la rivalitat, el Muntanyenc Atletisme.

La competició és federada i les marques seran homologables, així que serviran per acreditar-se per altres competicions com ara el Campionat de Catalunya o el d’Espanya. Les disciplines que es disputaran, tant en categoria masculina com femenina, seran les de cursa de 60, 80, 100, 150, 300, 400, 600 i 1000 metres; salts (triple, llargada i alçada) i llançaments (disc i javelina).

El club, amb aquest esdeveniment, el que vol és “participar en el tema de la Fira d’Espàrrecs, que hi hagi activitat i que l’estadi estigui funcionant el cap de setmana”. Tradicionalment “la competició la fèiem en dissabte, però hi havia problemes d’agenda i ens van demanar passar-la al diumenge 1 de maig”.

Aquest canvi al diumenge farà que la competició coincideixi amb “una altra prova que es fa a El Prat i que és molt tradicional, així que la participació es repartirà entre les dues. Em sap greu perquè coincideix exactament el mateix dia, ja he parlat amb ells perquè porten 40 edicions i sempre la fan l’1 de maig, per això nosaltres sempre intentem no coincidir”.

El Gran Premi Fira dels Espàrrecs es fa des de l’any 2012 i només s’ha deixat de fer un any, el 2020, perquè estàvem tots confinats a casa per la pandèmia. Fins i tot l’any passat es va poder fer, tot i les restriccions vigents llavors, encara que transformat en un control. L’edició d’aquest 2022, que es disputa com és habitual a l’Estadi Municipal La Bòbila, donarà inici a les 09:30 hores i està previst que s’allargui fins les 14:00 hores.