Coincidint, aquest dilluns, amb el Dia Europeu de les Víctimes del Terrorisme el Partit Popular de Gavà ha volgut celebrar el seu particular homenatge. Integrants de la formació van participar en una senzilla ofrena floral als peus de l’Olivera de la Pau, al Parc del Mil·lenni, on ara fa any s’hi va col·locar una placa commemorativa a les víctimes dels atemptats. La portaveu del grup municipal, Mónica Parés, després d’assenyalar que “el gest va ser possible arran de la insistència de la nostra formació” considera que “és de justícia mantenir viu aquest record per tots els valors de democràcia i llibertat que representa”.
Parés també ha esmentat que “en el desenvolupament del nou barri de can Ribes, l’Ajuntament ha decidit batejar amb noms de dona els seus carrers i places i, per això, proposem que n’hi hagi un de dedicat a les agustines missioneres, Esther Paniagua i Caridad Álvarez, vinculades a la comunitat educativa del col·legi Immaculada de Gavà i que van ser beatificades el passat 8 de desembre. Elles també van ser víctimes de terrorisme perquè van ser assassinades en un atemptat al 1994, a Algèria, per ser cristianes i dedicar la seva vida als més desfavorits”.
Mónica Parés precisa que “divendres mateix, mentre alguns feien vaga, nosaltres vam fer la proposta a les integrants de la congregació gavanenca i es van mostrar agraïdes per la idea i esperançades en què fos possible”